GİRİŞİMCİLİK SİMÜLASYONU: Bu çalışmada mezun olduktan sonra iş hayatına atılacak olan üniversite öğrencilerinin istihdam sorununu azaltacak bir adım atılması hedeflenmektedir. Bilindiği üzere girişimcilik günümüzde tüm dünya da çok değer verilen bir kavramdır. Girişimcilik sayesinde yeni iş imkanları ve yeni istihdam alanlarının oluşturulması ile ülkeler kalkınmalarını sağlamaktadır. Girişimciliğin ekonomi üzerinde ki etkisi göz ardı edilmeyecek kadar önemlidir. Girişimcilik eğitimi üniversitelerimizde bazı bölümlerde ders olarak okutulmakla birlikte, her fakültede ders olarak verilmemektedir. Ancak girişimci ruhu sadece belirli birimlerde ki öğrencilerde değil bölümü her ne olursa olsun tüm öğrencilerde hatta tüm bireylerde bulunmaktadır. Bu anlamda girişimcilik eğitiminde üniversiteler bünyesindeki tüm öğrencilerin yararlanarak yeni bakış açıları kazanmaları önemlidir. Bu bağlamda girişimcilik eğitiminin kâğıt üzerinde bırakılmadan hedefe yönelik olması projenin temel amacıdır. Bilindiği üzere en kolay öğrenme yöntemi uygulamalı eğitimdir. Girişimcilik de uygulanarak öğrenilen bir faaliyettir. Bu nedenle girişimcilik eğitimi sınıfın duvarları arasına sıkışıp kalmadan, gerçek dünyadan beslenmesi gereken bir süreçtir. Projenin amacı girişimciliğin öğrencilere bir simülasyon aracılığıyla kısmen uygulatarak öğretilmesini sağlamaktır. Günümüzde gençlerin en çok ilgisini çeken konu sanal dünyadır ve girişimcilik sanal ortamda daha etkin yaygınlaştırılabilecek ve böylece gençlerin girişimciliği daha iyi kavraması sağlanabilecektir. Projenin amacı simülasyon üzerinden sanal ortamda yapılan kurgular sayesinde bir girişimcide olması gereken özellikleri anlatarak girişimcilikte önemli olan etmenlerin genç öğrencilere aktarılmasını sağlamaktır. Ve bu noktada üniversiteler bünyesinde fakülte, bölüm ayırt etmeksizin tüm öğrencilerin yararlanabileceği bir “Girişimci simülasyonu” oluşturma projesi bu anlamda önemli katkılar sağlayabilecektir. Üniversiteler yenilik ve teknolojik imkanlar içerisinde bulunmasıyla öğrenciler sadece birkaç saatlik bir eğitim ile sonlandırılarak ayrılmayacaklar ve gerçek anlamda yapmak istedikleri faaliyetlere ilişkin somut sonuçları konunun simule edilmesi ile göreceklerdir. Bu durum girişimcilik konusunda öğrenciyi daha kolay ikna edebilecek ve üretkenliğe yönlendirebilecektir. Nitekim günümüzde verilen girişimcilik eğitimlerinin öğrencilerin aktif olabileceği, grup çalışmalarına katılabileceği, simülasyon eğitimleri alabileceği, girişimcilik eğitiminin var olduğu bir ortam olarak hazırlanması ile bu amaç pekişecektir. Böylece öğrenciler sertifika almak için değil, öğrenerek güzel vakit geçireceği, öz güvenini geliştirebileceği, yeni fikirler edinebileceği bir fayda elde etmiş olacaklardır. Öğrencilerin iş hayatına atılmadan tecrübe kazanmasını sağlayacak simülasyon eğitimleri en önemli faydalardan biri olarak belirginleşmektedir. Keşfedilmeyi bekleyen fikirlerin gün yüzüne çıkarılması sağlanmalıdır. Gerçek iş bilgisi olmayan ortamlardan uzakta öğrencilerin bir arada birlikte çalışacakları ortamlar tam da girişimci adaylarına uygun zeminlerdir. Projenin amacı bu simülasyonun uzaktan eğitim sistemine entegre edilerek daha çok öğrenciye ulaşması ve ilgili olan öğrencilere girişimciliğin aktarılmasıdır. Bugün geldiğimiz noktada girişimcilik ülkemiz için çok büyük önemler taşımakta olduğundan, Üniversiteler ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın finansman yardımı ile bu simülasyonun kurulması sağlanabilir. Bugün 2020 Küresel Pandemi süreci dolayısıyla uzaktan devam eden eğitim aracılığıyla da bu atölyeler uzaktan eğitim sisteminin kurulu olduğu merkezler bünyesinde yer edinebilir. Böylece bu atölyelerde simülasyon aracılığıyla girişimcilik eğitimi verilerek devamında verilen eğitimin verimlilik oranı yine simülasyon aracılığıyla takip edilebilir. Ayrıca bu atölyeler sayesinde sadece bu konuya ilgisi olan gençlerin dikkatinin çekilerek onlara yön verilmesi sağlanabilir. Geleceğe faydalı olabilecek bir projede geleceğimize aydınlık yarınlar olmak istiyoruz ve bunu “girişimci simülasyonu” sayesinde başarabiliriz.