Sıkça Sorulan Sorular
1. Erasmus Programı çerçevesinde ne kadar kalabilirim?
Erasmus programında öğrenci değişim süresi 3 ile 12 ay arasında değişmektedir.
2. Erasmus öğrencisi olmak için nasıl başvurabilirim?
Erasmus öğrencisi olmak için her yıl Üniversitemiz 2, 3 haftalık süren başvuru süresi belirlemektedir. Bu süre içinde bölüm koordinatörleri aracılığıyla başvurular yapılmaktadır.
3. Önlisans öğrencileri Erasmus öğrenci değişim programından yararlanabilir mi?
Evet. Önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki öğrenciler Erasmus öğrenci değişim programından yararlanabilir.
4. Avrupa’daki istediğim herhangi bir üniversiteye Erasmus öğrencisi olarak gidebilir miyim?
Hayır, Bölümünüz /Yüksek Okulunuz /Enstitünüzün sizin devam ettiğiniz programla ilgili bölüm ile karşılıklı Anlaşması (Bilateral Agreement ) olması gerekir.
5. Karşılıklı Anlaşma ( Bilateral Agreement ) nedir?
İki üniversitenin Erasmus programı kapsamında yapacakları,bir yıl veya daha uzun süreli, öğrenci (ön lisans,lisans,lisans üstü,doktora) ve/ veya öğretim elemanı değişimi anlaşmasıdır.
6. Öğrenci olarak ben bölümümün /Yüksekokulun /Enstitünün karşılıklı anlaşma yapması için yazışmaya başlayabilir miyim?
Hayır, Karşılıklı anlaşma için yazışmaları bölüm /okul /enstitü koordinatörü yapar..
7. Erasmus öğrencisi olarak bölümümün karşılıklı anlaşmasının olmadığı fakat üniversitenin anlaşmasının bulunduğu bir üniversiteye gidebilir miyim?
Hayır. Üniversitemizdeki uygulamaya göre Erasmus öğrencisi olarak bölümünüzün anlaşma yaptığı üniversitelere gidebilirsiniz.
8. Öğrenim Anlaşması nedir?
Öğrenim anlaşması gittiğiniz üniversitede alacağınız dersleri, kredileri ile birlikte gösteren belgedir. Oradaki ders programınızı gösterir.
9. Akademik tanınma belgesi nedir, ne için kullanılır?
Akademik tanınma belgesi gittiğiniz üniversitede aldığınız derslerin, kendi üniversitenizde hangi derslere karşılık geldiğini gösterir. Aldığınız derslerin döndükten sonra kabul edilmesini garanti eden bir belgedir.
Bu belgeyi koordinatörünüzle birlikte doldurunuz.
Bu belgenin fakülte / Y.okul/ Enstitü yönetim kurulunda onaylanması ve daha sonra öğrenci işleri daire başkanlığına iletilmesi gerekmektedir.
10. Erasmus öğrencisi olarak yurt dışında bulunduğum sürede kendi üniversiteme kayıt yaptıracak mıyım, katkı payımı ödemem gerekir mi?
Evet. Kendi üniversitenize kayıt yaptırmak ve öğrenci katkı payı (üniversite harcı) ödemek zorundasınız.
11. Kredi Yurtlar Kurumu'ndan kredi alıyorum. Erasmus Programı'na kabul edilirsem, kredim kesilir mi?
Hayır krediniz kesilmez. Erasmus programından yararlanan öğrencilerin başka kurumdan aldığı hiçbir burs/ kredi kesilmez.
12. Erasmus Öğrencisi olarak giderken tamamlamam gereken belgeler nelerdir?
AB ofisi web sayfasından “Erasmus Öğrencileri için Gerekli Koşullar ve Belgelere” bakınız.
13. Belgelerde nelere dikkat etmem gerekir?
Eksiksiz doldurma, tarih, imza, isim, gerekliyse mühür.
14. Pasaport ve vize işlemlerini kendim mi yapmak zorundayım?
Evet. Pasaport ve vize işlemleri sizin kendi sorumluluğunuzdadır.
15. Vize için ne kadar zaman önce başvurmam gerekiyor?
Erasmus öğrencisi seçildikten hemen sonra gideceğiniz ülkenin konsolosluğunu veya büyükelçiliğini arayınız, bazı ülkelerde vizenin verilmesi 2 aya kadar çıkabilmektedir.
16. Gittiğim üniversite bana kalacak yer bulmak zorunda mıdır ?
Gittiğiniz üniversite kalacak yer bulmak zorunda değildir ama genelde Erasmus öğrencilerinin kalacak yer bulmalarına ve sorunlarına yardım edebilir.
17. Hangi sağlık sigortasını yaptırmalıyım?
Uluslararası geçerliliği olan sağlık sigortasını tercih ediniz. Gittiğiniz ülkenin sigortasını da yaptırabilirsiniz. Sigortaların içerikleri ve kapsamları dikkatlice araştırılıp yapılmalıdır.
18. Erasmus öğrencisi seçildikten sonra ne zaman Erasmus Hibesini alacağım?
Erasmus Hibesinin %80’ini değişime gitmeden hemen önce, geri kalan %20 ise Erasmus öğrencisi olarak eğitiminizi tamamlayıp döndükten ve gerekli belgeleri tamamlayıp AB ofisine teslim ettikten sonra alacaksınız.
19. Erasmus öğrencisi olarak gittiğim üniversitede Oryantasyon programına katılacak mıyım?
Evet. Neredeyse her üniversite gelen Erasmus öğrencilerine Oryantasyon programı hazırlamaktadır. Oryantasyon programı sizin, o üniversite ve eğitim sistemi hakkında bilgi almanıza yardımcı olur.
20. Öğrenim Anlaşması tamamlandıktan sonra alacağım derslerde yurtdışına gitmeden ya da gittikten sonra değişiklik yapabilir miyim?
Evet, Bölüm koordinatörünüzle görüşerek derslerinizde değişiklik yapabilirsiniz.
21. Gittiğim üniversiteden 5 ders alıp 3'ünden başarılı 2'sinden başarısız olduğumda ne olur?
Başarısız olunan dersler döndükten sonra kendi üniversitenizde tekrar alınır.
22. Gittiğim üniversitenin kendi öğrencileri ile, benim sahip olacağım teknik ve sosyal imkanlar aynı olacak mı?
Evet. Örn: Laboratuar imkanlarından eşit olarak faydalanabilirsiniz. Dikkat = Diğer öğrenciler için ücrete tabi olan olanaklar (fotokopi vs.) sizin için de aynı ücret karşılığını ödemeniz koşuluyla geçerlidir.
23. Ne kadar Erasmus Hibesi alabilirim?
Misafir olacağınız üniversitede alacağınız aylık hibe miktarı ülkeden ülkeye değişmektedir, fakat bu miktar tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak düzeyde olmayabilir.
24. Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi akademik tanınmayı kolaylaştırmak için kullanılan bir kredi sistemidir.
25. Katılabileceğim Dil Hazırlık Kursu var mı?
Erasmus öğrencisinin yararlanması için akademik eğitim öncesi misafir olunan ülkedeki üniversite tarafından düzenlenen takviye yabancı dil kursu genellikle bulunmaktadır.
26. Erasmus Yoğun Dil Kursu’na başvurduğumda hibe alabilir miyim?
Ulusal Ajans ve/veya öğrencinin kendi kurumu İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca dışında EILC (Erasmus Intensive Language Course) için bir maddi destek sağlayabilirler.
27. Diploma Ekini Nasıl Alabilirim?
Mezun olduktan sonra öğrenci işleri daire başkanlığına diploma eki talep ettiğinize dair bir dilekçe yazacaksınız, öğrenci işleri daire başkanlığı bu talebinizi bölümünüze iletecek, bölümünüz tarafından diploma ekiniz düzenlenerek öğrenci işleri daire başkanlığına teslim edilecek. Sizlerde öğrenci işleri daire başkanlığından diploma ekini teslim alacaksınız.

İMZA YETKİSİ HAKKINDA

LİSANS ADAYLARI

AÇIK DERS NOTU MERKEZİ

MEZUNLAR PORTALI

İLETİŞİM

Harran Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
Osmanbey Yerleşkesi
PK 153 63000 , Şanlıurfa
 
Tlf: 0414 3183000 - 1382

Google Map kullanarak görüntülemek için tıklayınız.