Üniversitemizde Dil-Müzik İlişkisi ve Dil-Yapay Zekâ Üzerine Seminer Gerçekleştirildi
10 Haziran 2024 Pazartesi 11:53 tarihinde yayınlandı
Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü tarafından gerçekleştirilen “Dil ve Müzik Arasındaki İlişki” ve “Yapay Zekânın Dil Öğretiminde Kullanılması” başlıklı sunumları içeren program düzenlendi.
Merkezi Derslikler binasında gerçekleşen seminer konuşmasına, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut IŞIK, Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Fatma Şeyma DOĞAN, Özel Eğitim Bölümü Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Zekai AYIK, Öğr. Gör. Mehmet Saim DURU, Arş. Gör. Ömer Faruk BOYUN ve fakültemizin öğrencileri katıldı.
Seminerde, Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD Dr. Öğr. Üyesi Fırat ALTUN “Dil ve Müzik Arasındaki İlişkisi” üzerine yaptığı konuşmayla hem dil-müzik ilişkisinin sentaktik ve fonolojik açıdan incelenmesi hem de dil ve müziğin beyinde kapsadığı bölgelerin benzerliği gibi birçok farklı konuyla ilgili bilgi verdi
Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi ABD 4. sınıf öğrencisi Seyit Hasan KORKUT ise “Yapay Zekânın Dil Öğretiminde Kullanılması” üzerine yaptığı konuşmasında yapay zekânın olumlu ve olumsuz yanlarına, neden dil eğitimine entegre edilmesi gerektiğine, kullanıma bağlı oluşabilecek olası problemlere ve çözümlere ve yapay zekânın nasıl entegre edilebileceğine dair bilgilere yer vermiştir.
Merkezi Derslikler binasında gerçekleşen seminer konuşmasına, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut IŞIK, Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Fatma Şeyma DOĞAN, Özel Eğitim Bölümü Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Zekai AYIK, Öğr. Gör. Mehmet Saim DURU, Arş. Gör. Ömer Faruk BOYUN ve fakültemizin öğrencileri katıldı.
Seminerde, Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD Dr. Öğr. Üyesi Fırat ALTUN “Dil ve Müzik Arasındaki İlişkisi” üzerine yaptığı konuşmayla hem dil-müzik ilişkisinin sentaktik ve fonolojik açıdan incelenmesi hem de dil ve müziğin beyinde kapsadığı bölgelerin benzerliği gibi birçok farklı konuyla ilgili bilgi verdi
Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi ABD 4. sınıf öğrencisi Seyit Hasan KORKUT ise “Yapay Zekânın Dil Öğretiminde Kullanılması” üzerine yaptığı konuşmasında yapay zekânın olumlu ve olumsuz yanlarına, neden dil eğitimine entegre edilmesi gerektiğine, kullanıma bağlı oluşabilecek olası problemlere ve çözümlere ve yapay zekânın nasıl entegre edilebileceğine dair bilgilere yer vermiştir.