Program Çıktıları
14 Ağustos 2024 Çarşamba 11:22 tarihinde yayınlandı
1. Tarih Programı ile ilgili alanlarda yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
2. Tarih alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, tasnif etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3. Tarihi bir süreç, olay ve olguya ilişkin çağdaş yöntemlerle veri toplayabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi
4. Tarih öğretim programı dışında en az iki tane alan dışı ders almış olması
5. Tarih araştırmaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6. Tarih alanında, tasarlama, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
8. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
11. Tarih alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12. Tarih alanında gerekli olan kaynak dilleri daha etkin kullanabilme becerisi
13. Avrupa ve Dünya tarihinin siyasi, sosyal ve kültürel oluşumunu meydana getiren süreçleri öğrenme becerisi
14. Tarih biliminin temel kaynaklarını ve bu kaynakları analiz edebilmesine yarayacak metot ve metodolojiyi (dil, tenkit, verilerin dijitalize edilmesi ve çözümlenmesi gibi) uygulayabilme becerisi
15. Türk, İslam ve Türkiye tarihinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik sürecini bir süreklilik ve bütünlük içerisinde öğrenme becerisi
2. Tarih alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, tasnif etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3. Tarihi bir süreç, olay ve olguya ilişkin çağdaş yöntemlerle veri toplayabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi
4. Tarih öğretim programı dışında en az iki tane alan dışı ders almış olması
5. Tarih araştırmaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6. Tarih alanında, tasarlama, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
8. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
11. Tarih alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12. Tarih alanında gerekli olan kaynak dilleri daha etkin kullanabilme becerisi
13. Avrupa ve Dünya tarihinin siyasi, sosyal ve kültürel oluşumunu meydana getiren süreçleri öğrenme becerisi
14. Tarih biliminin temel kaynaklarını ve bu kaynakları analiz edebilmesine yarayacak metot ve metodolojiyi (dil, tenkit, verilerin dijitalize edilmesi ve çözümlenmesi gibi) uygulayabilme becerisi
15. Türk, İslam ve Türkiye tarihinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik sürecini bir süreklilik ve bütünlük içerisinde öğrenme becerisi